VIVALDI / OSIECKA – NEW VIBES – NOWE CZTERY PORY ROKU

VIVALDI / OSIECKA – NEW VIBES – NOWE CZTERY PORY ROKU, to nowe spojrzenie, nowa autorska interpretacja utworu / cyklu koncertów – CZTERY PORY ROKU Antonio Vivaldiego z wplecionymi w muzykę recytacjami sonetów samego Antonio Vivaldiego i Agnieszki Osieckiej o porach roku.
Artyści zapraszają w tę niezwykłą podróż w świat żywiołów, emocji, melancholii balansujących na krawędzi klasyki, orientu, minimalu i otwartej improwizacji.
Wykonawcy:
Anna Wandtke – skrzypce solo
Piotr Kopietz – akordeon
Jacek Małachowski – akordeon
Sebastian Wypych – kontrabas, recytacje
Bilety do kupienia:
– w restuaracji
– recepcji hotelu
– pisząc wiadomoć – info@palacjablonna.pan.pl
– online – https://bilety.io/vv1Mc
Cena biletu w Sali Balowej:
Normalny – 120 zł
Ulgowy (seniorzy, studenci, młodzież szkolna) – 80 zł
Dzieci do lat 5 bezpłatnie na kolanach u rodziców
Anna Wandtke – skrzypaczka, solistka, kameralistka, kompozytorka, organizator wydarzeń kulturalnych. W 2018 roku uzyskała tytuł doktora habilitowanego w Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie jako adiunkt prowadzi swoją klasę skrzypiec.
Anna Wandtke to skrzypaczka, o niezwykle wyrazistej osobowości muzycznej. Jej grę charakteryzuje ogromna wrażliwość muzyczna, głęboka ekspresja wyrazu. Dzięki wyjątkowemu podejściu do brzmienia insrumentu oraz błyskotliwej, wirtuozowskiej technice Artystka z imponującą swobodą realizuje idee muzyczne, prowadząc słuchacza poprzez płynną narrację muzyczną w świat wyjątkowych dźwięków z kręgu nie tylko muzyki klasycznej, ale i nierzadko fuzji z jazzem, flamenco, muzyką world.
Jako solistka występowała z wieloma orkiestrami w kraju i zagranicą. Jako muzyk – kameralista, współpracowała z SWR Rundfunkorchester Kaiserslautern, gdzie nagrywała dla niemieckiej rozgłośni radiowej SWR 2. Była członkiem Międzynarodowej UBS Verbier Festival Orchestra, pod dyrekcją James’a Levine’a, gdzie współpracowała z takimi artystami jak: James Levine, Kurt Masur, Paavo Jarvi, Chick Corea, Gidon Kremer, Vadim Repin, Mscislaw Rostropowicz, Evgeny Kissin, Maxim Vengerov, Nigel Kennedy oraz innymi, którzy związani są z wytwórnią płytową „Deutsche Gramophon”, a której szef – Martin Engstroem jest naczelnym dyrektorem Verbier Festival. Była również członkiem międzynarodowej orkiestry kameralnej Maxima Vengerova. Zespół ten współpracował z wytwórnią EMI.
W roku 2016 Artystka wydała swą debiutancką płytę „VIOLIN SOUL” (DUX), w której gościnnie wystąpił sam Roby Lakatos – wybitny wirtuoz skrzypiec. Wystąpili również członkowie The New Art Ensemble (Mirosław Feldgebel, Agnieszka Panasiuk, Grzegorz Lalek, Agata Słowikowska, Igor Kabalewski, Tomasz Błaszczak oraz Sebastian Wypych). W roku 2018 Anna Wandtke wydała kolejny album „WANDTKE PLAYS
POLISH” (REQUIEM RECORDS). Towarzyszą jej: Mirosław Feldgebel, Paweł Sommer (forteian), Sebastian Wypych (kontrabas). W roku 2019 powstał album „AVARP PROLOGUE”, gdzie wspólnie z Agnieszką Panasiuk ( fortepian) oraz Pawłem Panasiukiem (wiolonczela) nagrali utwory kompozytorów islandzkich. W roku 2021 powstała kolejna płyta „POLDOWSKI CREATIONS”. Dzieła znajdujące się na tym krążku to kompozycje Regine Poldowski – córki Henryka Wieniawskiego. Artystce towarzyszą Mirosław Feldgebel (fortepian) oraz Aneta Łukaszewicz (mezzosopran).
Artystka jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jej uczniowie oraz studenci zdobywają liczne nagrody na czołowych konkursach krajowych i międzynarodowych.
Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor.
Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie akordeonu. Swoje umiejętności wykonawcze doskonalił podczas stypendium na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu (Austria). Ukończył również studia podyplomowe w zakresie zarządzania kulturą na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu artystów koncertujących na niezwykle rzadkim instrumencie – francuskiej akordinie.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami.
Jest twórcą i kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych.
Jako artysta sesyjny nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora.
Jako aranżer współpracował z takimi zespołami i artystami jak: Kayah, Kuba Badach, Katarzyna Cerekwicka, Anna Karwan, Lala Czaplicka, Orkiestra Adria, Gang Tango, Sentido, Retro Orchestra, Duo Fortecello, Filharmonia Zielonogórska.
W dziedzinie kompozycji szczególnie bliska jest mu filmowa i teatralna muzyka ilustracyjna oraz szeroka pojęta „world music”. Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim: „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.
Jacek Małachowski – akordeonista, kameralista, pedagog.
Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Jerzego Jurka. Swoje umiejętności doskonalił również pod kierunkiem m.in. Jurija Szyszkina, Miki Vayrynena, Fridriecha Lipsa, Vladimira Murzy, Alexandra Dmitriewa.
Dwukrotny Stypendysta Prezesa Rady Ministrów oraz fundacji J & S Pro Bono Poloniae.
Ważniejsze osiągnięcia konkursowe:
– Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy, Przemyśl 2000 – I miejsce
– Mławski Festiwal Akordeonowy 2001, 2003, 2004, 2005 – I miejsce
– Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy, Castelfidardo 2004 – IV miejsce
– Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy, Klingenthall 2007 – III miejsce i Nagroda Specjalna Radia Niemieckiego MDR Figaro za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego
– Ogólnopolski Konkurs Akordeonowy, Gdańsk 2005 – III miejsce
– Ogólnopolski Konkurs Akordeonowy, Chełm 2007 – I miejsce
Działalność artystyczna:
– Warszawski Kwintet Akordeonowy (od 2010)
– Warszawski Duet Akordeonowy (od 2008)
– Estrada Kameralna Filharmonii Narodowej (od 2008)
– koncerty solowe, współpraca z zespołami i orkiestrami jako muzyk sesyjny, nagrania dla Polskiego Radia, ogólnopolskich i lokalnych stacji telewizyjnych
Działalność pedagogiczna:
Pedagog w szkołach muzycznych w Warszawie i Płońsku. Uczniowie zdobywali nagrody na konkursacyh krajowych i międzynarodowych.
Sebastian Wypych / kontrabas
Kontrabasista – solista, kameralista, pedagog, kompozytor, organizator, doktor sztuk muzycznych, pomysłodawca wielu projektów artystycznych, w tym także festiwali muzycznych, podróżnik, skipper / żeglarz
Urodzony w 1977 roku w Warszawie. W roku 1996 ukończył z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną imienia Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie kontrabasu. W tym samym roku zdobył I nagrodę na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Klas Wiolonczeli i Kontrabasów w Elblągu, a w listopadzie 1997 roku zajął I miejsce oraz otrzymał wszystkie nagrody pozaregulaminowe na VI Ogólnopolskim Konkursie Kontrabasistów imienia A. B. Ciechańskiego w Poznaniu m.i./ nagroda rodziny Ciechańskich, nagroda im. T.Pelczara/. Tego samego roku był finalistą 11th Tunbridge Wells International Young Concert Artists Competition. W 2000 roku zdobył III nagrodę w konkursie YAMAHA YOUNG ARTIST w Warszawie. Stypendysta IV Edycji Programu „Młoda Polska” 2006/07 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP za dotychczasowe osiągnięcia artystyczne. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, klasy kontrabasu prof. Andrzeja Mysińskiego. Pobierał takżę nauki u Lee Mesh’a ‒ solo kontrabasisty Metropolitan Opera New York. Jako muzyk kameralista współpracuje z wieloma zespołami oraz orkiestrami w kraju i za granicą – między innymi z Orkiestrą Kameralną „Wratislavia” Jana Staniendy, „Concerto Avenna” Andrzeja Mysińskiego, „Sinfonia Varsovia”, „Sinfonietta Cracovia”, czy Prima Vista. Jako solista występował z orkiestrami: Concerto Avenna, Mała Filharmonia, Sinfonietta Cracovia, The New Art Ensemble, Vladymirska Orkiestra Kameralna, czy Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej. W roli solisty występował też z tak znakomitymi artystami jak; Robert Kabara, Tytus Wojnowicz, Piotr Stefaniak, Roby Lakatos, czy Dmitrij Sitkowietzki. Jako kierownik artystyczny, podczas koncertów prowadził od pulpitu orkiestry : Sinfonietta Cracovia, Capella Bydgosiensis, Filharmonia Rzeszowska, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, The New Art Ensemble, Polska Filharmonia Bałtycka, Gdynia Sinfonia, St. Christoph Chamber Orchestra z Wilna, czy Sinfonia Varsovia. Współpracuje z czołowymi zespołami interpretującymi muzykę dawną, a w tym Il Tempo Agaty Sapiechy , Narol Baroque Władysława Kłosiewicza,
Esentia Musica Tytusa Wojnowicza. Współzałożyciel i menedżer zespołu L’Ensemble Hyacinthus, którego solistką jest Ewa Małas-Godlewska z programem p.t. „La Farinella”. W latach 2000-2010, był członkiem The UBS Verbier Festival Orchestra Jamesa Levine’a oraz The UBS Verbier Chamber Orchestra, gdzie pelnił funkcję koncertmistrza grupy kontrabasów, współpracując z takimi dyrygentami jak; James Levine, Kurt Masur, Zubin Mehta, Valery Gergiev, Yuri Temirkanov, Neme Yarvi, Pavo Yarvi, Kent Nagano i wielu innymi. Jest współzałożycielem zespołów „Kameleon”, który współpracuje z wieloma czołowymi, polskimi aktorami i teatrami oraz zespołu TANGATA QUINTET, specjalizującego się w muzyce tangowej, a szczególnie w twórczości Astora Piazzolli, współpracując z solistą ‒ Krzysztofem Jakowiczem. W latach ubiegłych kontrabasista i menadżer zespołu Machina del Tango współpracującego ze słynną śpiewaczką Susanną Moncayo oraz Anną Dereszowską. Na gruncie muzyki, eksperymentuje, łącząc muzykę klasyczną z elektroniczną, oraz wieloma stylami sztuki muzycznej. Kontrabasista The UBS Chamber Orchestra, gdzie współpracował ze skrzypkiem i dyrygentem – Maximem Vengerovem z którym dokonał nagrań koncertów skrzypcowych W.A.Mozarta dla wytwórni EMI. Współpracował także z solistami;Joshua Bell, Lang Lang, Leonidas Kavakos, Misha Mayski, Dimitri Sitkovetsky, czy Gabor Takas. Założyciel i szef artystyczny THE NEW ART ENSEMBLE. Pomysłodawca i szef artystyczny projektu „Tanga Świata” do którego zaprosił światowej sławy solistę – skrzypka ‒ Robiego Lakatosa. Dokonał licznych nagrań dla wytwórni : Polskie Nagrania, DUX, Art Zone, Swiss Romande, Pomaton, RMF Classic, Alchemik, Polskie Radio, Telewizja Polska, czy EMI. Jest zapraszany jako wykładowca na Międzynarodowe Kursy Interpretacji Muzycznej ‒ Nowy Sącz, Bałoszyce, Łomża, Pasym. W latach 2008-2011 prowadził klasę kontrabasu w Akademii Muzycznej w Gdańsku, a w latach 2012 – 2016 prowadził działalność pedagogiczną na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w specjalności gra na kontrabasie w klasie Prof. Andrzeja Mysińskiego, gdzie w roku 2016 obronił tytuł Doktora Sztuk Muzycznych w specjalności: gra na kontrabasie.
Od 2018 prowadzi działalność pedagogiczną w klasie kontrabasu Akademii Muzycznej w Łodzi.

Dodaj komentarz